Sex ställen jag syns och hörs just nu

I och med släppet av ”Yrke: Influencer” så har jag ju blivit intervjuad lite här och där om boken!Nyhetsmorgon har ni ju redan sett och här kommer några andra små pärlor – bland annat båda mina lokaltidningar (Nacka Värmdö Posten och Örnsköldsviks Allehanda)!

NVP intervjuade mig på det lokala konditoriet här i Björknäs. Lite knäppt för jag har aldrig faktiskt suttit ner och fikat där, bara köpt med mig. De renoverade i somras så nu är det supermysigt! Jenny som fotade tog en så himla fin bild på mig! Det är den längst till höger, jag fick också tillåtelse att lägga upp den på min instagram.

Läs intervjun här!

ÖA (eller heter det bara Allehanda nuförtiden??) meddelar att vem som helst kan bli influencer! Kanske inte exaaakt det jag sa en det är ju ett väldigt demokratiskt yrke även om det kräver lite umph. Sedan undrar jag var de hittat alla influencerbilder?! Uppenbarligen något YT-event?

Läs intervjun här!

UNT gjorde en lite längre grej och intervjuade två andra influencers. De avslöjade också att jag egentligen inte har någon plan eller koll på vad jag håller på med, haha!

Läs intervjun här!

Sedan har jag blivit intervjuad av tre poddar med! Lyssna på dem nedan.

PÅ INSIDAN

LÄRA FRÅN LÄRDA

ADD TO BAG

Jaha – och nu då? Om affärsutveckling och att hitta fokus

Selfie

Hallå måndag! Ny vecka i det här äventyret vi kallar livet.

Det här äventyret har de senaste veckorna varit lite förvirrande för mig. Sedan jag lämnade det operativa arbetet i InoS har jag känt mig lite som en livbåt ute på havet utan styrning, var ska jag nu liksom? Jag har lyssnat på tonvis med podcasts, workshoppat både själv och med vänner vilket har resulterat i tusen nya idéer och inspiration. Men jag har ändå suttit fast i frågan ”vad ska jag göra först”.

I lördags poddade jag och Alex och pratade om just affärsutveckling. Hon hade haft en yogaworkshop med Mama Said (lät som världens bästa grej?!) och var helt in the zone vad gällde just affärsutveckling och jag utnyttjade hennes momentum och försökte ”tap in” i hennes inspirationsflöde.

Efter att vi poddat lyssnade jag på det här avsnittet av Amy Porterfields podcast och då lossnade det, den där ketchupeffekten jag pratade om i podden. Jag fick en sådan där AHA-upplevelse som jag bara hade väntat på och helt plötsligt såg jag det så klart. 

Jag satte mig med min enorma anslagstavla och en bunt post-its och plötsligt hade jag mappat ut precis vad jag skulle göra och hur i breda penseldrag. SÅ SKÖN KÄNSLA när man liksom suttit fast i veckor. Jag tror nyckeln för mig här var just att  inse att jag inte behöver göra allt på en gång. Utan börja med att gräva där jag står och sedan utveckla.

Innan 2018 är över ska jag ha digitaliserat hela min business så att jag kan jobba helt online.

Förlåt men.. NU KÖR VI!

PS. Du kan lyssna på det senaste avsnittet av ”Vad fan håller jag på med?!” här nedan!

Vårvinter i skogen!

Känner ni? Solen värmer igen. Den värmer faktiskt!

Idag tog jag och Leia en lyxpromenad i skogen i 1,5 timme. Hon gick lös och sniffade loss medan jag njöt av synen av pudersnö som föll från träden och småfåglar som kvittrade. Vårvintern at its best!

Leia var så klart övertaggad och lyssnade inte alltid på mattes förmaningar men tillräckligt ofta. Att se henne överlyckligt rusa iväg så snön sprutar är liksom värt att hon ränner iväg lite för långt ibland.

Hej, glad tjej!

Jag gick för en gångs skulle helt utan podd eller musik i lurarna. Efter några dagars total förvirring så behövde jag rensa hjärnan och få tankarna att sluta snurra en stund.

Mitt ute i skogen stod ett litet tält i snön. AirBnB?

Så fascinerande, det här att snön bara hänger helt vertikalt på ena sidan trädet?! Fysikens lagar ibland alltså, blir alldeles kollrig!

Tack Moder Natur för den förmiddagen, den var himla fin!

Video: The Perfect Base med Evelina Forsell

I måndags spelade jag in en collab med fantastiska Evelina Forsell (ni kanske minns Evelina, hon vann ju Nordic Face Awards som jag var på i höstas). Jag var hemma hos henne hela eftermiddagen och vi hann spela in hela tre videos – de två ovan (en till hennes kanal och en till min) och även ett avsnitt till ”Tips från Influencercoachen” som kommer längre fram!

På min kanal sminkar Evelina mig och ger sina bästa tips om hur man gör en grym bas! Och på hennes kanal pratar vi feminism och blir en aning (ganska mycket) upprörda på de som vägrar kalla sig feminister. Hopp och kik!

Ska vi kika lite hur det såg ut bakom kulisserna? 🙂

Evelina har ju en superstor YouTube-kanal med fokus på smink PLUS att hon är makeup-artist. Det betyder också att hon har SKITMYCKET smink. Jag var som ett barn på julafton – SÅ KUL! Bordet blev dock en anings kaosartat.

Leia var så klart med! Hon var mycket förtjust i Evelinas fluffiga matta. Det är något med Leia (eller hundar generellt?) och fluffiga mattor. Skit i soffan liksom – MATTA!

Någonstans mitt i filmandet uppstod finanskris. Eller, rättare sagt, det var momsdeklarationsdag och Evelinas redovisningskonsult hetsade henne att leta kvitton. Så då gjorde vi det en stund. Någonstans här lessnade Leia också och slocknade på sängen.

Sedan passade jag på att prova alla Evelinas kronor och posera framför spegeln.

Det var svinkallt i lägenheten så jag fick låna Evelinas sovsockor som hennes mamma stickat (virkat?). Så fint!

I NEEDZ den där ringlighten. Needz hela setupen faktiskt. Inklusive sminket.

Himla fin dag!

En jävligt (o)rolig historia

Nu sitter jag äntligen på tåget hem från Strängnäs. Och jag är förbannad. Jag är sällan förbannad. Så nu får ni en jävligt förbannad historia.

Står på perrongen i Strängnäs och väntar på tåget mot Stockholm. 17.19. Jag har köpt min biljett i förväg som den goda medborgare jag är och står snällt och väntar där djurvagnen ska stanna.

Tåget rullar in och det visar sig att vagnen jag stått och väntat vid (längst fram) är avstängd vilket betyder att jag måste ta mig till nästa djurvagn som är några vagnar bort. Jag och en annan kvinna med två hundar börja jogga längs med tåget medan folk går av och på.

Precis när jag kommer fram till nästa djurvagn stängs dörren mitt framför näsan på mig. Jag drar maniskt i dörren för att öppna den igen men den är jättelåst. Konduktören som står en bit bort visslar i pipan och börjar veva med armarna. JAG tror att hon gör det för att föraren ska vänta och öppna dörren igen men ICKE! Jag står där med dörrhandtaget i handen och tåget rullar iväg.

Och innan du frågar – JA, konduktören såg oss. Vi var två personer med totalt tre hundar som sprang längs med tåget för att komma till rätt vagn. Och ändå viftade hon iväg tåget. Det är nog en av få gånger jag har skriksvurit rakt ut. Det krävdes djupandning på nivån att jag fick träningsvärk i diafragman för att behålla lugnet för jag höll ärligt talat på att gå apeshit.

Så imorgon tänker jag vara en sån där person som ringer till kundtjänst och klagar. That konduktör is going down.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier