Författare: La Linda

Arkiv per kategori
Arkiv per månad

New York – Dag 3.

Nu är jag hemma i Sverige igen och har haft en härlig och hektisk helg. Jetlaggen nafsar mig lite i hälsenorna men är inte fullt

Läs mer»

New York – Dag 2.

I söndags var det fortfarande sommar i New York. Jag drog på mig klänning och Converse och kilade ned till SoHo. Vi skulle nämligen äta

Läs mer»

New York – Dag 1.

I lördags kom jag till New York. Här var det sommar, över 30 grader och strålande sol. Jag åkte direkt till Tristan i East Village,

Läs mer»

Touchdown

Jag hänger lite i New York. Och det är magiskt och fantastiskt och otroligt konstigt att vara tillbaka igen. Jag vet inte hur mycket tid

Läs mer»

Nu är det nära..

Om fem timmar kommer taxin. Jag har inte packat än. Jag har dock diskat och rensat kylskåpet och skolat in kattvakten. Och skrivit ut biljetten.

Läs mer»

Torsdag. Bleckan. Och fisksaliv.

Fine var först på plats denna torsdag. Det var hon, lakritsfiskarna och de ”civila”. Sådana som inte twittrar alltså. Emelie var där och hon hade

Läs mer»

Tankar om tid

Hej bloggen. Hur mår du? Jag mår bra. Eller bra. Bra och bra. Allt är ju relativt. För ärligt talat bloggen så är det lite

Läs mer»

Våffelsöndag

Denna fina söndagskväll har jag spenderat i en lägenhet i söderort där jag blivit bjuden på våfflor. Det var PA som bjudit in till den

Läs mer»

Lördagskalas

Igår åkte jag till Skanstull och satte mig i ett kök på Ringvägen. Där fick jag rödvin och köttfärssås.. ..av Carin! Hon har äntligen kommit

Läs mer»

Bildregn från Bleckan

Det allra bästa med torsdagarna på Bleckan är att man förmodligen lägger till minst en tre-fyra år på sitt liv på grund av att man

Läs mer»

Instagram: September i mobilen

September har snart gjort sitt för i år och jag undrar när det är tänkt att jag ska komma ikapp. Jag ligger fortfarande och snusar

Läs mer»

#kräftkrig

Igår hade jag kräftskiva. Och i morse luktade hela min lägenhet kräftspad och avslagen öl. Det var himla tur att vi hade trevligt igår så

Läs mer»