Författare: La Linda

Arkiv per kategori
Arkiv per månad

Tacky-go-lucky

Ikväll hänger jag hos Karin och Tacky-go-lucky (Karins vitskräpiga saftfågel) och tittar på Let’s Dance.

Läs mer»

Tre tankar en tsunamifredag

Några tankar så här denna hemska tsunamifredag. ETT: Fy FAN vilken tur vi har som bor i Sverige. Inga diktatorer, inga jordbävningar, inga tsunamis. Det värsta

Läs mer»

All is fair in love and music

Igår AW:ade jag och Jessie och David lite på Pet Sounds på Söder. Efter att Carin jobbat färdigt med de där jobbiga komikerna (eller vad

Läs mer»

Fyra snabba från helgen

Lördag. Carin hade 26-årsfest. Det kom ungefär 60 pers till hennes etta. Det blev himla gemytligt och galet varmt. Innan alla människor kom fick hon

Läs mer»

Min skrynkliga tillvaro

Alla mina kläder är skrynkliga. Alla. Antingen för att de legat nedpackade i flyttlådor det senaste halvåret. Eller för att de konstant slitits ur och

Läs mer»

Tillskott i familjen

Som vilken tvåsamhet som helst så blev lyckan komplett när jag och Karin fick tillskott i familjen för kvällen. Tvvitterbitter har lånat ut sin vovve

Läs mer»

Rollerderby nästa?

Sånt här kan man också roa sig med en eftermiddag hos kakan. Rullskridskor som är minst tre storlekar för stora och ett vardagsrumsgolv. Och noll

Läs mer»

Heldag med kakan

Idag hänger jag hos Karin. Hon sminkar sig och är himla piffig och jag är helt osminkad och tröttare än döden (Note to self; sov

Läs mer»

Lunchdejten

Idag åt jag lunch med Izza längst in i Gallerian mitt i New York. Det var lite som att komma hem igen. Självklart, som det

Läs mer»

Jazztisdag på Malmen

Gitarr, piano och blockflöjt kan slänga sig i väggen. Jag har korat det sexigaste instrumentet och det stavas kontrabas. Släng en kontrabas i famnen på

Läs mer»

Och så var hon bara en

Syster Andrea har ju varit på besök sedan i onsdags då hon kom tillbaka från sitt aupair-år i USA. Idag ansåg hon att hon hade

Läs mer»