Bild för uppmärksamhet

För första gången sitter jag här och skriver undan andan i halsen. Klockan är snart halv elva en onsdagskväll och jag sitter i sängen med fönstret öppet och Sixten har kurat ihop sig i sitt hörn på vänstra sidan om fotändan. Leia ligger nog i gästrummet, hon hamnar ibland där när hon går upp innan mig, som att hon inte vågar sig upp i min säng när jag inte är där?

I alla fall. Varför jag inte har andan i halsen? För jag har funderat. Känt efter.

Om jag kommit fram till något? Oklart. Men just nu vill jag i alla fall ventilera.

Jag och bloggen har haft en jobbig period. Igen.

Du måste förstå en sak. Jag har bloggat i 15 år i år på den här bloggen (kolla arkivet, det är BA-NA-NAS). 19 år totalt. Det är halva mitt liv som jag ägnat åt att uppdatera om mitt liv på internet för alla som vill se (och inte), mer eller mindre varje dag (mindre på sistone men 4-5 gånger om dagen för 10 år sedan. Åter igen, kolla arkivet).

Under en så lång relation är det inte så konstigt att man hamnar i svackor. Blir lockad till andra – lite sexigare – plattformar. Där man får mer uppmärksamhet, ett sammanhang.

Här är det ju liksom bara jag. På gott och ont.

Du klickar ju faktiskt dig in hit. Där det bara är jag. Och du läser mina ord. Det är så himla stort. Och samtidigt är det ju faktiskt så att ni som hänger här varje dag är bara en liten procent av hur många som ser mina inlägg på Instagram.

Det var krasst. Men sant.

Men det är ju också därför jag någonstans vill värdera dig. Inte ge dig skit. Men samtidigt vill jag bara att bloggen ska vara min plats att inte känna prestation. Att det kan få vara min dagbok, med inslag av influencertips, sociala medie-hacks och en guide till mina bästa digitala verktyg.

Men jag har liksom fastnat i den loopen. Att allt content ska vara väääärdefullt. Och att mina rants en onsdagskväll kanske inte är så värdefulla. Men samtidigt är det kanske just de som ÄR värdefulla. För de är äkta och rakt från hjärtat och inte genomtänkta alls.

Det beror ju lite på hur man ser det.

Det kanske kan vara värdefullt båda två? Fast på olika sätt?

Åh jösses. Det här spårade verkligen.

Men jag tänker att, du som är här för att du gillar mig (åh jag hoppas verkligen att du gillar mig) också uppskattar oredigerade tankar från sängen en onsdagskväll.

Eller?

(Och så var det ju det här med bild. Att alla blogginlägg måste ha en vettig bild som hör till. Och jag har ju ingen till det här inlägget. Så här kommer en bild när jag blir attackgosad av ett lamm. För det kan man ju inte inte tycka om.)

Höns, loppisrundor och regn – allt som var juli

IMG_8796

Juli. Det regnade ganska mycket. Var inte supervarmt och gick jättejättefort. Men det hände också en massa mysiga saker. Ska vi kika?

Foto 2020-07-05 11 41 14

Jag kickade igång sommarmånaden med att åka till Skellefteå med Jenny och hennes två minimänniskor och hälsa på Carin, det såg du ju här. Det regnade mest hela helgen men på söndagen innan vi skulle åka hem fick vi en stund i poolen.

Foto 2020-07-07 18 37 38

Jag välkomnade några små dunbollar till, den här lille vännen är bara en dag gammal och har precis fått komma ut ur kläckaren.

Mamma bondade med minstingen, Maja (som sedan visade sig vara en tupp med ca 95% säkerhet).

Foto 2020-07-07 15 45 47

Jag jobbade på med hönshuset och byggde bajsbräda alldeles själv! Är faktiskt orimligt stolt över detta.

Foto 2020-07-07 17 21 05

Kolla liksom! I made this!

Hela inlägget om hönshuset och inredningen kan du spana in här.

Foto 2020-07-08 11 19 21

Dock hade kycklingarna ingen brådska ut i hönshuset. Undulatburen i köket med värmelampa, där sov de gott och på de mest underliga vis.

Foto 2020-07-11 11 48 54

Juli är egentligen inte min bästa månad – förutom när det kommer till loppisar. HERRE vad mycket loppisar det är här i krokarna i juli och augusti. Så jag var på en hel del sådana. Jag har fortfarande fullt med loppade prylar på en bänk i köket för jag vet inte var jag ska göra av dem. 🤷🏼‍♀️

Foto 2020-07-11 13 00 52

En himla fin dag åkte vi till Moliden. Där har de både loppis och fika och trädgård, allt man behöver liksom! Mamma var med!

Foto 2020-07-11 13 01 08

Och så jag och Anna, hejhej!

Foto 2020-07-11 13 34 26

Loppis på logen är det bästa. Vill ha en egen logloppis en vacker dag.

Foto 2020-07-11 13 39 55

Kolla liksom. Himmelrike. Och den där bruna vasen där till höger, hur missade jag den?!

Foto 2020-07-14 09 44 01

Jag och Alex fortsatte podda även över semestern, då körde vi istället ”Vacay mode” och pratade privata ämnen som singelskap och kroppsideal. Du hittar podden här!

Foto 2020-07-14 16 36 23

Jag gjorde en ansats då och då för att upptäcka nya vattenhål i området. Fast den här dagen behövde jag mest bara hav.

Kan du känna det ibland? Att du bara behöva lukta lite på havet för att liksom kunna andas?

Foto 2020-07-14 16 38 45

Inhale love, exhale fear (om du fattar, grattis!)

Foto 2020-07-14 16 51 41

Och min bästis var så klart med. Gud vad jag älskar min bästis.

Foto 2020-07-15 12 39 07

Sedan kom den här pinglan till Övik för att hon skulle gå på bröllop och jag fick till en liten dejt – lyx!

Foto 2020-07-15 13 37 01

Och så hade jag ont i halsen och testade mig för Covid men var frisk!

Foto 2020-07-15 13 23 01

Satt i parken och snurrade en tops runt i näsan, som man gör. Mamma fick möta upp mig för jag fick ju inte gå in på apoteket själv för att hämta testet och sedan satt jag som sagt här och tog det. Tänker på de som inte har bil eller kan få någon annans hjälp att hämta upp testet, hur ska de göra..? 🤔

Foto 2020-07-16 16 45 14

Och så satte jag blommor. Några i en liten korg vid brevlådan.

Foto 2020-07-16 16 45 50

Och tre pelargoner i en kruka vid dörren. Det gillade de jättemycket och blommade som ett tok hela sommaren.

Foto 2020-07-17 16 35 06

Och så var jag kaninvakt hos grannen och passade på att använda deras brygga och bada i älven. Jisses vad kallt det var.

Foto 2020-07-18 17 51 11

Varenda dag gick jag runt i trädgården och njöt av min skapelse. Och mumsade sockerärtor så klart.

Foto 2020-07-19 13 54 50

Den 19 juli åkte hela familjen till Kvaved för att i enlighet med traditionen fira Sara-dagen (både jag och mamma heter Sara i andranamn) och äta surströmming. Mormor och morfar var med!

Jag äter inte surströmming. Dels för att jag inte tycker om fisk (generellt) och dels för att jag har fobi för fiskben. Kväljs om jag får dem i maten. Så mamma erbjöd sig att rensa (utan glasögon) om jag provade. Ni kan ju tänka hur det gick. Jag kommer fortsätta vara en icke-surströmmingsätande person, om man säger så.

Foto 2020-07-19 14 55 37

Men tårtan slank ner!

Foto 2020-07-20 10 30 51

Medan de däringa personerna på södre breddgrader plockade famnen full av blommor redan i juni såg mina blygsamma buketter ut så här mest hela sommaren. Fint det med, om än kanske inte lika praktfullt.

IMG_8811

En måndag fick jag Jonas och hans kompis Karin på besök för brunch.

IMG_8799

Det var en ganska lyxig måndag om man säger så.

IMG_8805

Omnom.

Foto 2020-07-20 14 36 05

Sedan byggde jag och Jonas hönsgård och Karin vek spikar som vi skulle sätta fast nät i backen med. Vi upptäckte att det var en sopig strategi när hon redan vikt ungefär 30 stycken. Nåväl, tid har vi hur mycket som helst av va?

Foto 2020-07-27 17 48 45

Och så kom Carin på besök! Hon släpade med mig till gymmet (så klart hon gjorde).

Foto 2020-07-27 17 54 53

Jag hade inte varit där på ett tag. Det var jobbigt.

Foto 2020-07-25 23 03 58

Men så fick jag gå ut på lokal och äta fin middag och allt var förlåtet (läs om restaurangbesöket här).

Foto 2020-07-25 10 05 23

Sedan hade vi pyjamasparty (egentligen inte men Carin och Jenny sov över) och så blev det lyxfrukost igen. Det är nog min favoritmåltid; lyxfrukost.

Foto 2020-07-25 16 12 25

Sedan åkte vi på utflykt till Nätra hembygdsgård för att återigen uppleva den fantastiska kombinationen..

Foto 2020-07-25 16 11 53

..loppis…

Foto 2020-07-25 15 36 35

.. och fika! #win

Foto 2020-07-28 14 43 32

Juli avslutades i bärskogen med Norrlands guld.

Foto 2020-07-29 11 54 40

Jättemycket hjortron och jättemycket blåbär. Snacka om att känna sig rik.

Foto 2020-07-28 15 44 10 (1)

Och det var juli! Hej då!

Hur hamnade jag här egentligen?

I år har jag och Alexandra poddat i hela fyra år. 155 avsnitt har det blivit av ”Vad fan håller jag på med?!” och en hel del toppar och dalar både i livet och i entreprenörskapet har vi hunnit med. Och jag har fått lära känna en av de mest fantastiska personerna i mitt liv! Helt sjukt att vi mer eller mindre lärt känna varandra i podden.

För några veckor sedan kikade jag på vår podcaststatistik (något jag väldigt sällan gör eftersom att vi tjänar noll och ingenting på podden) och insåg att det tillkommit ett par hundra personer per avsnitt. ETT PAR HUNDRA. Jättemånga personer ju.

Så vi tänkte att det kanske kunde vara en bra grej med en ny-presentation! Alltså en liten backstory av vilka vi är och hur vi faktiskt hamnat där vi är idag.

Förra veckan drog Alex sin historia från att vara reseledare i bästa ”Sällskapsresan”-style till att driva en världskänd startup och sedan landa i onlinekurser och sociala medier. Och den här veckan är det min tur. Lyssna på avsnittet här eller i din poddapp!

Men tänkte också att jag kanske skulle göra en snabb recap (med fokus på snabb) av mitt jobbliv här på bloggen pga roligt. Så let's!

1999-2001

Pluggade direkt efter gymnasiet yrkesutbildningen (som på den tiden förkortades KY=kvalificerad yrkesutbildning) ”Medieproduktion” i Övik. Undrar fortfarande vilket kvalificerat yrke jag skulle få av den.

Idag känner jag dock att jag är väldigt tacksam för den utbildningen då vi fick lära oss att fotografera, filma, klippa både ljud och video samt läsa journalistik. Allt detta använder jag ju hela tiden idag!

Vi fick också läsa en två veckors-kurs i ”social kompetens”. Det du. Jag fick G. Undrar fortfarande vad jag gjorde för fel.

2002

Efter utbildningen flyttade jag till Umeå mest för att komma ifrån Övik. Jag ville ha förändring och hade nog en tanke på att jag skulle försöka fixa jobb på SVT där. Istället hamnade jag på McDonalds tills att jag, via arbetsprover, fick ett halvtidsjobb som webbdesigner i Borås. BORÅS.

Så jag tog mitt pick och pack och flyttade 100 mil söderut. Har ofta fått höra att jag var modig som gjorde det. Tänker fortfarande ”vad hade jag för alternativ? Donken och bo med en kompis jag var kär i?”. Borås it was.

Vill du ha plusmeny till det?

2005

Efter tre år på sagda webbdesignerjobb (för ett sopigt företag som senare hamnade i ”Uppdrag Granskning” och fick en masstämning på sig) brakade jag in i väggen i februari 2005 och blev diagnosticerad ”utmattningsdepression”.

Jag har gjort en video om min depression och ångest, den kan du kika på här.

2006

Efter att ha varit heltidssjukskriven i 1,5 år började jag arbetsträna på sommaren 2006. Hade fått för mig att jag skulle bli lågstadielärare (pga FRAMTIDEN och så ni vet) men efter två dagar i klassrummet gav jag upp den idén.

Arbetstränade istället på en skobutik och ÄLSKADE det. Framtiden vs skodon 0-1.

ootd 2006

I december flyttade jag till Stockholm och skrev in mig på Arbetsförmedlingen.

2007-2009

Efter några månader i kassan på SIBA (japp) fick jag jobb som ”mode- och webbredaktör” på ett smyckesföretag som hade butiker på NK i Stockholm och Göteborg samt ett eget smyckesmärke som hette Gold Digger.

Egentligen hade jobbet inte så mycket med mode att göra utan jag var mer marknadskoordinator samt skötte PR för smyckesmärket. Otroligt roliga jobbår då också bloggosfären boomade på riktigt i Sverige och jag hängde på bloggevent och anordnade pressfrukostar.

080312 - Bloggmingel med Veckorevyn

Ett av mina första bloggmingel hos Veckorevyn med Mia.

Åkte även runt med min smyckesväska på alla redaktioner för glossiga modemagasin och försökte få dem att låna smycken till plåtningar. Det resulterade i bland annat omslag av Damernas Värld och smycken på Jessica Almenäs under hela Let's Dance så vill ändå säga att jag var ganska duktig på det.

2010

Efter tre år på smyckesföretaget tog jag tjänstledigt. Dels för att plugga (halvtidsutbildning på ett år till webbredaktör, mest bara för att få på papper det jag redan kunde) och dels för att uppfylla min dröm av att bo i New York.

Sagt och gjort, i september 2010 (för exakt tio år sedan idag!!) packade jag väskan och flyttade till USA ett par månader. Sedan reste jag jorden runt. Själv. Det här är fortfarande den perioden i mitt liv som gjort mest för min personliga utveckling. HERRE vad jag växte som människa.

Och just. Jag startade eget företag här nånstans också. På fritiden sådär. Gjorde lite skivomslag och en poster för Carola. No biggie.

2011

Medan jag var borta blev jag uppsagd från smyckesföretaget så när jag kom hem var jag arbetslös. Men bara i några månader för sedan fick jag drömjobbet på Efva Attling.

Rollen var ”webbmaster”, något som känns väldigt 90-tal och som jag sedan skrev om till ”Online communications and e-commerce manager”. För det var det jag gjorde. Skötte sajten och e-handel och nyhetsbrev och de relativt nytillkomna sociala medierna.

Dessutom fick jag haka på och dokumentera inte mindre än FYRA butiksöppningar mitt första år – Stockholm, Oslo, Helsingfors och New York. BAM liksom.

Jag och Efva på invigningen av nya butiken i Oslo, november 2011.

2012

Våren 2012 blev jag sjukskriven igen. Utmattningsdepression. Igen. Den här gången hade det dock inte lika mycket att göra med jobbet, mer att göra med något jag fortfarande har svårt att formulera. Min ångest inför att passa tider. Att befinna mig på samma plats åtta timmar om dagen. Låter sjukt bortskämt men så är det.

Jag var heltidssjukskriven i en månad och sedan trappade jag upp under ett år..

2013

..och precis när jag skulle komma tillbaka till heltid blev jag uppsagd. Arbetsbrist. Min tjänst skulle läggas ut på byrå.

Det hela sköttes inte så snyggt av nya VD:n vilket slutade med att jag fick tre månaders betald – men arbetsbefriad – uppsägningstid.

Så nu var det dags. Nu eller aldrig. Jag skulle köra eget på heltid. Så det gjorde jag. Oh lord så läskigt det var. Och svårt. Och rörigt. MEN SÅ KUL.

Och friheten att själv kunna lägga upp mina dagar räddade mitt liv. Det är jag helt övertygad om.

2014

Mitt första år som egen på heltid är ett töcken. Det som sticker ut är mitt uppdrag för Glitter när Kenza gjorde sin första kampanj med dem (fast de inte hade e-handel på den tiden, helt sjukt) och min andra höst med Stockholms filmfestival som webbansvarig.

Jag hade en webbshop i en kvart. Det var inte min grej.

Sedan den lilla grejen att jag grundade Better Bloggers. Du vet, det som sedan skulle bli Influencers of Sweden? Bananas hur länge sedan det är. Här är första blogginlägget jag skrev om det. Så coolt att ha sånt kvar.

Och just – här finns en liten sammanfattning av 2014. Jag gjorde ju lite annat med.

2015

Jag började synas i press. Grundade We Are Influencers-podden. Hängde på Almedalen.

Caféjobbade mycket, jobbade som en liten iller med Better Bloggers och var ganska ensam i mitt företagande även om jag hade massor med magiska människor runt mig. Var helt inne på att det jag skulle göra var en start-up. Hade så mycket tankar på investeringsrundor och co-founders att jag nånstans lite missade målet av vad jag ville göra egentligen.

2016

Min första konferens gick av stapeln. Gud så lycklig jag var på BBCON. Jag hade gjort det liksom. Själv (mer eller mindre). Så stolt jag var. Folk kom till något jag hade skapat. Det fanns ett behov av vad jag erbjöd.

160528 - BBCON

Också var jag med på morgon-TV första gången, både på SVT och på TV4. Och på hösten föddes Influencers of Sweden OCH ”Vad fan håller jag på med?!”. Och bara någon vecka senare var jag inbjuden att prata i Riksdagen om marknadsföring i sociala medier. Helt knäppt.

Läs om hela 2016 här. 

2017

Första Winter Workation ägde rum och det var en av de bästa händelserna på hela året. Och så flyttade vi in på InoS HQ! Det var ett riktigt roligt projekt som i slutändan inte var så himla smart, ekonomiskt sett. Men det var kul så länge det varade.

I mars var det dags för konferens igen, detta år under namnet The Influencer Convention. I övrigt så föreläste jag en hel del och så blev jag erbjuden att skriva en bok!

Hösten 2017 var jobbig. Med mediastormar, interna utmaningar i föreningen och känslostormar. Men i oktober gick ett av de största projekten jag arbetade med under 2017 av stapeln – Stora Influencerpriset!  Det var kul i alla fall.

2018

2018 blev ett år då jag uppfyllde en rejäl yrkesdröm – jag lanserade min första bok, “Yrke: Influencer” och den blev så fint mottagen. Dessutom fick jag pris för den!

På våren valde jag att lämna VD-posten i Influencers of Sweden och på hösten även styrelsen. Det var ett tufft beslut som tog lång tid att landa i men i slutändan tror var det bäst både för mig och för föreningen. Jag var slutkörd. Och så pank. Man blir inte rik av att jobba ideellt.

Jag flyttade hem till Övik. Och jag började planera nästa steg – att helt digitalisera min business. Hela hösten byggde jag min onlinekurs efter Amy Porterfields blueprint och jag var så galet nervös. Det var många vändor av ”om det här inte funkar så vet jag inte vad jag gör”.

Läs om vad jag var mest stolt över med 2018 här.

2019

Året då mitt liv förändrades. Jag lanserade Social Brand Lab, köpte mitt eget hus och fick äntligen min business att flyga. På riktigt.

2020

Jag har massor med planer. Massor med mål. Men jag har hittat en affärsmodell som fungerar. Jag har hittat my people.

Jag är här. Jag är nöjd. Jag är hemma.

Fira Fyra Nolla – eller – ”matporr”

IMG_8815

2020 har ju inte direkt blivit som nån av oss hade tänkt. Jag fyllde 40 i april och hade planerat the hoopla of the decade men så kom Corona och allt blev annorlunda.

Men då är det tur att man har kompisar som Maria. Som gör det till sitt mission att fira en på det mest balunsiga sättet ändå. Med en 7-rätters middag i mitt eget kök, för mig och Jenny (som fyllde 40 med två veckors mellanrum).

Så in kom hon, med sous vide, glassmaskin och kassar och kassar med mat och vin och jag satte mig vid bordet och bara gapade medan den här festmåltiden skapades framför mina ögon.

Det blev en makalös afton men helt fantastisk mat, lika magiskt vin och SÅ mycket skratt och sång och dans att jag kommer minnas DETTA som en av de bästa dagarna i denna Corona-konstiga tid.

(När det var? 21 juli. Jag ligger en aning efter med bloggen. Hata mig inte, vi har en jobbig period, jag och bloggen.)

IMG_8820

Min utsikt i ett par timmar. Detta matnörderi alltså, jag förstår det inte, men jag älskar det.

IMG_8819

Rätt nummer ett. Glass-ost-bubbel. Tuilestrutar med tre olika fyllningar: Chèvrekräm med blåbär, fetaostkräm med timjan och citron, luftig fraiche med tagetes. Och bubbel.

Fatta att människan tagit med ris och en skål bara för presentationen?! Då har man en skyldighet att ta en bild på kalaset.

Samt – SÅ SJUKT GOTT.

IMG_8814

IMG_8824

The Mastermind. Hon hade även med sig tallrikarna. Så klart. Glasen är dock mina.

Foto 2020-07-22 10 33 44

Födelsedagsbarnen!

IMG_8823

Bränd gurka coming up.

IMG_8828

Salmalax med purjolöksaska, citrussoja, sesamfrön, limesyrat äpple, bränd gurka, friterade risnudlar och HIPSTERMAYO (!!!).

Det vattnas i munnen när jag tänker tillbaka på detta. Herre.

IMG_8862

Här nånstans började festen på riktigt. Tror vi sänkte den där första bubbelflaskan väldigt snabbt.

IMG_8853

IMG_8856

🥳 🥳 🥳

IMG_8864

”En typ av guacamole”: sotad avokado, avokadokräm, rökt tomatgelé, färska tomater, hembakade nachos, silverlök, creme friache och krasseblad.

NOM.

IMG_8867

Sen hade jag nog fullt upp med att sjunga eller något för jag glömde att fota både kammusslan med brynt persilje- och löksmör samt trädgårdsfågeln (kyckling tillagas sous vide, parmesanpotatispuré, persiljepistou, basilikaolja, semitorkade tomater och lökflarn) men efterrätten hamnade i alla fall på bild!

”Det finns många blåbär”: blåbärspaj, timjanglass, vispad vaniljpannacotta, timjansyrup och kanderade solroskärnor.

SLURP.

IMG_8871

Så här glada var vi mest hela kvällen!

IMG_8877

Sist men inte minst hade Maria vågat sig på att göra en rökt (!!) chokladtryffel till pralindrottningen. Modigt! Och full pott fick hon!

IMG_8915

Sedan gick vi ut på gräsmattan barfota och dansade.

IMG_8948

IMG_8953

IMG_8970

IMG_8959

Tack ni magiska kvinns för en underbar kväll!

Expression Design – äntligen är de här!

Idag är en stor dag för så många av mina vänner och kollegor här i Övik. Idag lanseras nämligen alla produkter som tagits fram under Expression Design! Jag är så imponerad och glad för de här fantastiska personerna, att de fått göra en dröm verklighet!

Vad jag pratar om? Jo, det ska jag berätta.

I början av året startade Expression, en inkubator i Umeå, och High Coast Creative, ett kreativt branschnätverk med hubben i Övik, upp ett projekt som gick under namnet ”Expression Design”. Detta är ett projekt där deltagarna under åtta månader tagit en design från idé till prototyp och vidare till en färdig produkt, tillverkad lokalt.

Jag var med där i början, som ni kanske minns. Hängde med på föreläsningar, gick på studiebesök hos tillverkare och föreläste också för deltagarna i projektet. Jag hade en idé som jag skissade på men körde fast totalt när jag inte kunde räkna ut hur jag skulle få till funktionen jag ville ha. Så jag hoppade av. Jag var tvungen att välja mellan att lägga tid och energi på detta eller på min aktiva business (det som drog in pengar) och jag tog ett beslut.

Idag har jag lite FOMO men är mest bara sjukt glad för alla de grymma kreatörerna som genomförde projektet!

Vill ni träffa dem? Så klart!

Alla produktbilder är fotade av Elin Åhman och alla porträtt av Jonas Forsberg.

Underbara Elin Nerpin (som ju fotat mig ett antal gånger) har skapat halsbandet Starkskör i stål som står för det bräckliga, sida vid sida med styrkan.

Formgivare är Elin Nerpin och halsbandet tillverkas av ÖSAB, Örnsköldsvik och Ågrenshuset, Örnsköldsvik och jag kaaanske redan har förbeställt ett. 🥰

» Läs mer om produkten här!

Victoria Säker har jag också några alster av hemma och den här kommer jag nog behöva lägga till till samlingen. En vägghängd klädbetjänt, 7:00 AM, inspirerad av naturen och en längtan efter en enklare och vackrare vardag. Så fin!

Formgivare är Victoria Säker och tillverkare är Edvardssons, Bredbyn.

» Läs mer om produkten här!

Finaste Jennie har skapat Gavel, en föränderlig sänggavel som växer och krymper utifrån dina behov. Idén om GAVEL kom till när vi mitt i småbarnsåren köpte en stor säng där alla skulle rymmas. Så föddes tanken om en föränderlig gavel. För så är det ju, att när livssituationer förändras ändras också ofta storleken på sängen.

Formgivare är Jennie Moraeus och tillverkare är Edvardssons i Bredbyn.

» Läs mer om produkten här!

Ygg är bänken att ställa i hallen, bredvid soffan eller som extra sittplatser vid matbordet? Det gör människor gott att kunna sitta nära varandra.

Formgivare är Anna Grundberg och tillverkare Schaub WoodWorks, Örnsköldsvik.

» Läs mer om produkten här!

Linnea är mest känd som keramiker men har nu skapat en tapet! Molnbär är tapeten som är färgsatt och inspirerad av den snåriga norrländska skogen. En modern tapet som är lätt att placera och som gläder många generationer. Skapad för att sätta Norrland på tapeten, bokstavligen.

Formgivare är Linnéa Öberg och tillverkare Picno, Hörnefors.

» Läs mer om produkten här!

Målarrocken är ett tidlöst, enkelt och hållbart nyckelplagg skapat för att bäras livet igenom. Se rocken som en blank canvas som du kan fylla med målarstänk, kaffefläckar, broderi eller konst.

Formgivare är Ida Hansson och tillverkas av XV Production, Borås.

» Läs mer om produkten här!

Tomgloo är något att vila ögonen på, något som bara är. Kan före- ställa vad som helst – eller inget alls. Den här mobilen kan hänga mot en vägg alternativt fritt från taket.

Formgivare är Anna Gidlöf och tillverkare är Ågrenshuset, Örnsköldsvik och Edvardssons, Bredbyn.

» Läs mer om produkten här!

Elin Åhman har skapat en portabel fotostudio! Med den kan ”du enkelt skapa vackra platser, oavsett omgivning. Perfekt för produktfoto eller foto till sociala plattformar.”

Formgivare är Elin Åhman och tillverkare är CS Teknik, Örnsköldsvik.

» Läs mer om produkten här!

Blombordet Cello ger växtligheten mer utrymme. Den skapar en oas mitt i rummet eller blir ett blickfång i ett hörn. Cello rymmer en mängd växter och bordet är utrustat med ett belysningsstativ.

Formgivare är Lars och Mona Näslund och tillverkare är ÖSAB & CP Lack, Örnsköldsvik Edvardssons, Bredbyn.

» Läs mer om produkten här!

High coast temp, Trä från de norrländska skogarna i fint möte med värmehållande eller nedkylande täljsten. Som att ta in en bit av naturen; ett underlägg som bara blir vackrare av att användas.

Formgivare är Elin Sävelind och tillverkare Hedlunds snickerier, Örnsköldsvik.

» Läs mer om produkten här!

Väskvhila, hyllan som är designad för att framhäva din väska genom att ge den en dedikerad plats.

Formgivare är Emelie Lundmark och tillverkare är ÖSAB, Örnsköldsvik och CP Lack, Örnsköldsvik.

» Läs mer om produkten här!

Slope Design ger liv åt ett bortglömt område. Planteringssargen som hjälper dig att plantera och skapa vackra blickfång i din slänt.

Formgivare är Angelica Spets och tillverkare Johanssons Plåt, Örnsköldsvik.

» Läs mer om produkten här!

Context är tänkt att visa att ensam inte är stark, vi är en del i ett sammanhang, en gemenskap. Glasbehållarna symboliserar personer och mässingstavarna ett rotsystem som knutits ihop i en kontext där vi bär varandra och får varandra att växa och blomstra.

Formgivare är Jessica Söderholm, och tillverkare Humstorp Metall AB, Moholm.

» Läs mer om produkten här!

Glow, tavla och väggbelysning i ett. Den dolda LED slingan med RGB funktion ger dig en väggbelysning med färgvariationer för livets alla sinnesstämningar.

Formgivare är Kristin Berggren och tillverkare är Hamek AB, Nyland.

» Läs mer om produkten här!

Visste du att formen på lavar berättar om luftens kvalitet? Smycket Lav är formgiven med inspiration direkt från naturen. Ett andetag frisk luft från höga kusten att använda till vardag som fest.

Formgivare är Malin Sandström och tillverkare är BA Konstgjuteri, Stockholm.

» Läs mer om produkten här!

Högbyn 5:4 är bordet som ger dig möjlighet att ta med dig en bit av skogen inomhus och räkna årsringarna till en kopp kaffe. Högbyn 5:4 är skogsskiftet där inspirationen till bordet började. Strukturen på en av tallarna där var särskilt intressant och skivan på bordet är en avgjutning i betong från precis den tallen.

Formgivare är Linda Sjölund och hon har egen tillverkning i samarbete med Trä Olle, Högbyn.

» Läs mer om produkten här!

Alster är en bildsamling från mina stunder vid tjärnen, den oansenliga. Här har solen gått upp och ned, dimman lättat och skogen gjort avtryck, sommar som vinter.

Formgivare är Carola Harnesk och tillverkare är Ågrenshuset, Örnsköldsvik

» Läs mer om produkten här!

GRATTIS till era magiska produkter!

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier